top of page

לינה זמנית ומגורים

בחלק זה יפורטו המענים הייעודיים לקהילה הגאה ולא.נשים על הקשת הטרנסית בפרט.

לקריאה על סיוע בתשלום שכר דירה באתר כל זכות לבעלי.ות אחוזי נכות בביטוח לאומי.


הוסטל לנוער גאה - דרורים

ההוסטל הממוקם בנס ציונה, משמש כמסגרת טיפולית-חינוכית ל-16 בני נוער להט"ב - הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים במצוקה ובסיכון. 

עקרונות הטיפול בהוסטל מבוססים על טיפול מאשש מגדר, יצירת מרחב בטוח ללהט"ב תוך הכרות עם הסוגיות הייחודיות של האוכלוסייה הלהט"בית, טיפול מכוון בטראומה ועוד.


ההוסטל הוקם כמענה ארוך טווח לבני נוער להט"ב, בייחוד בני נוער על הקשת הטרנסית, בגילאים 12-18, המתמודדים עם טווח רחב של קשיים ומתקשים להשתלב במסגרות כלליות. ההוסטל פועל בכל תחומי החיים של בני הנוער ומעניק להן חינוך, השכלה, טיפול, העשרה, ליווי ותמיכה, זאת תוך שימוש בהתערבויות פרטניות, קבוצתיות וקהילתיות. כמו כן מתוך חשיבות שילוב המשפחה בטיפול, העבודה בהוסטל נעשית בשיתוף מלא (במידת האפשר) של ההורים והמשפחה.

השהות בהוסטל היא לטווח ארוך (עד כמה שנים). יציאות אחת לשלושה שבועות הביתה.


הוסטל לצעירים וצעירות להט''ב - אבני דרך

אבני דרך נותן מענה לצעירים ולצעירות בגילים 25-18 מקהילת הלהט“ב הזקוקים.ות לליווי ולהכוונה ביציאה לחיים בוגרים ועצמאיים. ההוסטל ממוקם בחולון, וכולל מסגרת הלנתית, ומעטפת ליווי אינטנסיבית לתקופה של עד שנה וחצי. 


בפרק הזמן שבו הצעירות והצעירים שוהים בהוסטל הם רוכשים כלים ומיומנויות חיים בתחומי התעסוקה, הכלכלה וניהול משק הבית לצד מיומנויות חברתיות, וזוכים למקורות תמיכה נוספים בקהילה הרחבה.


ההוסטל מיועד לצעירים ולצעירות בגילים 25-18 מקהילת הלהט"ב הזקוקים לתמיכה, לליווי ולטיפול שכולל קורת גג, לרבות:

  • צעירות וצעירים הנאלצים לעזוב את בית משפחתם על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית וזקוקים לתקופת התארגנות של כמה חודשים לקראת יציאתם לחיים עצמאיים.

  • צעירים ללא מיומנויות לתפקוד עצמאי, הן מבחינת כישורי חיים והן מבחינת מיומנויות תעסוקתיות, הזקוקים לליווי ברכישת מיומנויות אלו.

  • צעירות וצעירים בזמן הליך של התאמה מגדרית הזקוקים לליווי אינטנסיבי במהלך תקופה זו.


דירות מעבר לצעירות טרנסיות - עמותת אותות

עמותת "אותות" מפעילה דירת מעבר לצעירות טרנסג'נדריות (18-30) חסרות עורף משפחתי.

הדירה ממוקמת בלב תל אביב, ומיועדת לדיור זמני לתקופה הנעה בין שנה לשנה וחצי. בדירה מתגוררת מדריכה (מנטורית) טרנסג'נדרית, ואת הצעירות הטרנסג'נדריות ילווה עובד סוציאלי המתמחה בעבודה עם הקהילה הטרנסג'נדרית. מטרת הדירה לאפשר לצעירות חסרות עורף משפחתי התארגנות, החלמה, תעסוקה, השכלה, מיצוי זכויות והתייצבות כלכלית. חשוב לדעת שהדירות מתאימות רק למי שיש להן יכולת לעבוד - כלומר שכבר עובדות או שיש להן מוטיבציה לעבוד. ניתן לגור בדירה עד שנה.


בית הצבעים - עמותת שלו

בית הצבעים לצעירים.ות מקהילת הלהטב"ק נעדרי עורף משפחתי בגילאים 25-35.

בית רגיש ומכוון טראומה הממוקם באשדוד.

הבית מציע סביבה מוגנת, ליווי 24/7, הקשבה ושיח ובניית תוכנית טיפולית.

הטיפול והשיקום מוכוונים ורגישים למגוון מגדרי, מיני ותרבותי.

גורם מפנה: עו"ס בקהילה.דרכי פניה:

  • יש לשלוח דוח סוציאלי עדכני וכן דוח רפואי ו/או פסיכיאטרי עדכני.את החומרים יש להעביר למייל - ilanjo@slavpro.co.il

  • לשאלות ובירורים ניתן לפנות לאילנה דהן 054-6651470


דיור מוגן לקהילה הטרנסית של חברת שלו

חברת ״שלו שירותי שיקום״ מפעילה דירות דיור מוגן קבוצתי המיועדת לחברי הקהילה הטרנסית שהם.ן בנוסף מתמודדי.ות נפש וזכאים.ות לסל שיקום. הדירות הן דירות שותפים רגילות באזור רמת גן, ויש צורך לשלם שכר דירה, חשבונות, וכו׳. כחלק מהשירות מוענק ליווי של מתאמ.ת טיפול פעם בשבוע וליווי של מדריכ.ה מספר פעמים בשבוע לפי הצורך.


מסגרות דיור של עמותת גוונים

עמותת גוונים מעניקה מערך מענים רחב לטווח מגוון של מתמודדים עם מוגבלויות. שיטת העבודה של העמותה מתבססת על גישה אישית וקהילתית - בה כל אדם מבנה את תכנית ההתפתחות האישית שלו, בליווי איש מקצוע מנחה. העמותה מציעה תוכניות רבות לדיור בקהילה לאוכלוסיות שונות, מגיל 12 ועד 55.

בעמותת גוונים ניתן למצוא, יחד עם דירות המשלבות א.נשים על הקשת הטרנסית, גם דירות ייעודיות לקשת הטרנסית. קיימות דירות כאלו בכל הארץ, בעיקר דרך שתי התוכניות "הד" המיועדת לזכאי סל שיקום, ו"דרור" המיועדת לא.נשים על הרצף האוטיסטי.


מסגרות שאינן מותאמות בהכרח לקשת הטרנסית


אופק נשי

אופק נשי הוא מענה דיורי לנשים על רצף הזנות ו\או בעלות התמכרויות. מתקבלות גם נשים טרנסיות, על בסיס נתונים אישיים.

  • טלפון - 04-8524237


הוסטל ודירות מעבר של עמותת סלעית

ההוסטל השיקומי – טיפולי של סלעית הינו הוסטל ארצי המיועד לנשים הזקוקות לטיפול נפשי ומגורים למשך שנה. ההוסטל הוא ביתן של 12 נשים וככזה הוא מהווה מודל ביתי וחוויה מתקנת לבית שלא היה להן. בהוסטל עוברות הנשים תהליך המקיף את כל מרחבי החיים. הוא כולל ליווי ותמיכה במיומנויות בסיסיות של ניהול אורח חיים נורמטיבי, ניהול משק בית, ניהול תקציב אישי ועוד.

הנשים בהוסטל משתתפות בטיפול פרטני וקבוצתי המכוונים להתמודדות עם טראומות החוות נשים במעגל הזנות.לאחר סיום שנה בהוסטל, ניתנת לנשים האפשרות לעבור להתגורר בדירת מעבר המאכלסת בכל פעם 4-3 נשים והמהווה מסגרת נוספת בדרך לעצמאות אישית וכלכלית.בהוסטל ובדירות ישנו צוות הכולל מנהלת, צוות טיפולי ומדריכות-מנטוריות.

ניתן ליצור קשר:


היחידה לדרי רחוב של עיריית ת"א-יפו

סיוע לדרי רחוב, ומענה הלנתי שלצערנו, מתקשה לשלב אוכלוסייה טרנסג'נדרית.

ניתן ליצור קשר:


היחידה לדרי רחוב של עיריית חיפה

  • טלפון: 04-8628314

  • קורת גג חיפה. טלפון 053-7548263


משרד הרווחה והביטחון החברתי - דרי רחוב



לינה זמנית המיועדת ללהט"ב

לינה זמנית היא שירות שמפוקח על ידי משרד הרווחה למקרי חירום למי שאין איפה לישון / לגור. ישנם סוגים שונים של לינה זמנית, ובחלק זה יפורטו המענים הייעודיים לקהילה הגאה.

לקריאה נוספת על מענים חירומיים.


לינה זמנית לנוער גאה - בית דרור

בית דרור הוא קורת גג זמנית בתל אביב לבני ובנות נוער להט"ב מכל רחבי הארץ שנמצאים בתקופה משברית ולא יכולים לגור בביתם, בין אם על רקע זהותם המינית או המגדרית ובין אם על רקעים אחרים. בבית דרור תמיד נמצאים אנשי צוות שיקבלו את פניך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. כשתגיע.י לבית דרור, לפני הכל, תקבל.י מאיתנו ארוחה חמה, מקלחת להתרחץ בה ומיטה לישון בה. לכל יום יש לו"ז מסודר, ולכל שוהה יש תכנית אישית המותאמת לצרכיו.ה. הכל בבית דרור נעשה מבחירה ומרצון, ועם המון עזרה מאנשי הצוות והמתנדבים הרבים שעומדים לרשותו. 


בית דרור קולט נערים.ות מכל הארץ, מכל הדתות ומכל המגדרים, כל עוד הן.ם בגיל המתאים (13 - 18).

כדי לגור בבית דרור צריך אישור הורים (שבית דרור עוזרים להשיג), או צו בית משפט / התערבות הרווחה.


למעט לינה בית דרור נותן גם ארוחות, טיפול פרטני וקבוצתי, ליווי מקצועי,תכנית אישית, והתערבות משפחתית. במהלך השהות בבית דרור הנערים.ות יוצאים.ות ללימודים ולעבודה, אך גם נהנים.ות מפעילויות פנאי שונות.


בבית דרור ניתן להישאר בין לילה אחד (או רק להגיע להתקלח) ועד למשך שלושה חודשים. לאחר מכן, השאיפה היא לחזרה למגורים בבית, בהינתן בשיפור המצב המשפחתי.במידה והמצב המשפחתי לא השתפר, ישנה אפשרות להמשיך למסגרות נוער חוץ ביתיות אחרות שאינן זמניות. מי שקרובים.ות מאוד לגיל 18 יוכלו לצאת לעצמאות.


לינה זמנית לצעירים.ות להט''ב 18+ - הגג הורוד

הגג הורוד הוא ארגון הלנת חירום בתל אביב בפיקוח משרד הרווחה, ייעודית לצעירים וצעירות חסרי עורף משפחתי מהקהילה הגאה. הגג הורוד מספק מענה לצרכים כגון - מיטה חמה ובטוחה, ארוחות, מקלחת, מוצרי היגיינה, ליווי ותמיכה במציאת הדרך האישית. המקום פתוח לכל הלאומים, הדתות, המוצאים, המגדרים ורמות הדתיות, ומיועד לגילאי 18 - 25.


במהלך השהות הצעירים.ות ילוו בכניסה למסגרות (לימודים / עבודה / טיפול וכו'), ויחתמו על הסכם הכולל סדר יום מטעם המקום וכללים שיש לשמור עליהם כדי להישאר בגג הורוד.


בגג הורוד ניתן להישאר בין לילה אחד לבין מספר שבועות, בכפוף לתכנית האישית של כל אחד, וכמובן בכפוף לרצונותיה.

 

לינה זמנית לנשים* טרנסיות ברצף הזנות מעל גיל 18 - בית לינה

בית לינה היא מסגרת לינה זמנית בתל אביב בפיקוח משרד הרווחה המיועדת לנשים טרנסיות (או א-בינאריות AMAB) במצבי סיכון (זנות, סמים, דרות רחוב, וכו'). 


המסגרת מציעה מענה על צרכים כגון: לינה זמנית, מקלחת וארוחה חמה, מיצוי זכויות, וסיוע למציאת מגורי קבע, השמה לתעסוקה, טיפול רגשי וליווי בתהליכים רפואיים.


הכללים בבית לינה שונים מהכללים במסגרת הגג הורוד, משום שלינה זמנית זו מותאמת לנשים* טרנסיות הנמצאות על רצף הזנות או עם התמכרות פעילה לסמים, או גם וגם.


לבית לינה ניתן להגיע רק מעל גיל 18, אבל אין תקרת גיל כמו בבית דרור או בגג הורוד.


ניתן להגיע לבית לינה החל מלילה אחד ועד לשהיה של מספר חודשים, בהתאם להסכם מול המסגרת ולרצון של המשתתפת.


מסגרות לינה זמניות שאינן מיועדות רק לקהילה הלהט"בית

יש לציין כי מוסדות אלו אינם מיועדים רק לקהילה הלהט"בית או לקהילה הטרנסית, אבל כן מותאמות ומצהירות על כך שיש להן יכולת לעזור לאנשי.ות הקהילה.


הלב 24/7

מרכז הפועל באיתור, ליווי, שיקום ומיצוי זכויות עבור בני.ות נוער וצעירים.ות (13 -21) המעורבים.ות בזנות. בין היתר, ניתן גם לישון במרכז באופן זמני.

ניתן ליצור קשר:

  • טלפון - 054-9773666 מענה 24 שעות ביממה


דירות חירום סלעית תל אביב

מערך טיפולי תמיכתי לנשים* במעגל הזנות. מספקים קו סיוע טלפוני, דירת חירום, מרכז יום, הוסטל שיקומי-טיפולי וליווי תעסוקתי. דירות החירום נותנות פתרון ללינה זמנית, אחריו אפשר לעבור להוסטל לכשנה, ואחריו לצאת לדירות מעבר שנותנות מענה לטווח ארוך.

ניתן ליצור קשר:

  • טלפון - 03-6855458

  • קו הסיוע הטלפוני - 1-800-200-690 (לא קו חירום אבל יש מענה מהיר)


דירת חירום אופק נשי חיפה

תכנית סיוע לנשים וצעירות במעגל הזנות. התכנית כוללת מקלט חירום, הוסטל שיקומי ומרכז יום.

מתקבלות גם נשים טרנסיות על סמך פרטים אישיים.

ניתן ליצור קשר:

  • הגיבורים 88, חיפה

  • טלפון - 04-8525581


בראשית - דירות חירום לנוער בבאר שבע

תוכנית משותפת יחד עם משרד הרווחה הנותנת מענה חירומי לנוער (גילאי 13 - 19) ללא תהליך קבלה ובירוקרטיה. ניתנות ארוחות חמות, מקלחות, ומיטות, יחד עם מענה טיפולי. הדירות מאפשרות שהיה עד כ-3 חודשים.

ניתן ליצור קשר:

  • רח' משה דיין 1 , באר שבע

  • טלפון - 08-6868610

  • קו חירום - 08-6487903


תאריך עדכון אחרון: מאי 2024

המידע הופק ועודכן במסגרת פרויקט טרנס ויקי המשותף לעמותות מעברים לקשת הטרנסית ופרויקט גילה להעצמה טרנסית, וכחלק מהתוכנית הלאומית לקידום הקהילה הטרנסית - מיזם משותף של המשרד לשיוויון חברתי ועמותת מעברים לקשת הטרנסית.

תודה על הפנייה :-)

צרו קשר / Contact us

כל פנייה מתקבלת בברכה. 
אפשר לכתוב לנו כאן, או ליצור קשר בכל דרך שנוחה לך:

אימייל: contact@maavarim.org

טלפון/וואטסאפ: 052-4776707

שיחות טלפונית הן בתיאום מראש, ניתן להשאיר הודעה קולית.

Copyright © 2024 Ma'avarim Israeli Trans Community. Powered and secured by Wix |  Terms of Use  |  Privacy Policy

bottom of page